  • Data: 2009-11-05 17:59:32
    Temat: Re: Rozliczenie się z portalu internetowego
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Patrz wątek obok - jest odrębne "pozalimitowe" zwolnienie od kasy,
    > pod warunkiem przyjmowania zapłaty "bankiem lub pocztą" (to nie
    > cytat, piszę "z głowy czyli z niczego", sprawdź w rozporządzeniu)
    > które działa *POD WARUNKIEM* jednoznacznej identyfikacji *KAŻDEGO*
    > przelewu.
    >
    > pzdr, Gotfryd
    Możesz sprecyzować : "które działa *POD WARUNKIEM* jednoznacznej
    identyfikacji *KAŻDEGO* przelewu. "

    Np w przypadku pytającego czy za WARUNEK wystarczy przelew przez bank od
    pośrednika świadczącego usługę płatności elektronicznych (np paypal-jest
    bankiem ,dotpay- posrednikiem płatniczym ...) ale przelew wpływa na
    konto BANKOWE pytającego (więc warunek obrotu przez BANK jest chyba
    spełniony) ?. Przelew (Przychód) to suma zebrana od klientów
    indywidualnych których wykaz jest dostępny u pośrednika w formie
    elektronicznej.
    Choć nie wiem czy ten wykaz jest niezbędny jako dowód sprzedaży jeżeli
    ustawodawca wyraźnie określa ze sprzedaż elektroniczna wartości
    niematerialnych(licencje, dostęp do danych) nie skutkuje obowiązkiem
    rejestracji kasą jeżeli obrót dokumentowany jest przelewem bankowym i
    nie ma nic wspólnego z limitem obrotu rocznego ?. Nic tam nie ma o
    szczegółowym dokumentowaniu kto zakupił licencję czy dostęp.

    Pośrednik wystawia fakturę na marżę od usługi (Koszt) którą
    automatycznie potrąca z przychodu.

    Przelew prawdopodobnie księguje się jako sprzedaż bez faktury wartości
    niematerialnych a fakturę od pośrednika jako koszt i to chyba wszystko.
    Tak powinno być w normalnym Państwie, tu nie ma ŻADNEJ możliwości
    mataczenia ale czy tak jest u NAS sam tego nie wiem ale tak właśnie
    zrozumiałem sens tej ustawy ?.

    pozdr
    AK