  • Data: 2005-07-25 06:54:08
    Temat: Re: Rozliczenie podróży
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 24 Jul 2005, Greg wrote:

    > Witam,
    >
    > DG, KPiR, VAT, memoriał.
    > Probuje rozliczyc wyjazd sluzbowy w formie rozliczenia podrozy.

    Rozumiem że SWÓJ wyjazd (nie pracownika).
    Opis który zapodałeś dotyczy pracownika...

    > Jakie dowody wymagane sa aby takie rozliczenie wystawic?

    Księgowe.
    Rozporządzenie ds KPiR par. 14.3
    Jedynym wydatkiem który można rozliczyć ryczałtowo jest dieta -
    "w wysokości przysługującej pracownikom zakładów uspołecznionych"
    czy jak to teraz się nazywa.
    Dla *pracowników* rozporządzenia (inne) przewiduję również inne
    ryczałty, dla prowadzących DG nic o tym nie wiadomo...

    > Jesli podroz odbywam pociagiem, to czy konieczne jest posiadanie biletow w
    > obie strony?

    A niby jak inaczej ?
    W sumie.... w sumie nie. Można rozliczyć fakturę wystawioną na te bilety,
    tak że skądinąd masz rację z owym pytaniem :)

    > Jesli tak, to czy jesli posiadam bilet tylko w jedna strone, to jest to
    > wystarczajacy dowod?
    > (w druga strone znajomy podwiozl mnie samochodem)

    ...sam piszesz że jeśli to ma być "dowód" (raczej poszlaka) - to najwyżej
    na to że powinieneś wykazać PRZYCHÓD z powodu *nie*ponieniesia kosztu.

    > Rozumiem, ze za kazdy dzien przysluguje mi dieta

    Owszem.

    > + 20% diety na komunikacje miejska

    TOBIE ????
    A z jakiej paki ??
    Bilety (skasowane) ładnie poprzyszywać do delegacji (sam tak robię)
    ew. fakturę na ich zakup w koszty...

    > + 150% diety za nocleg.

    Będę musiał się powtarzać ;)
    Na jakiej podstawie prawnej, że tak spytam ?

    Prowadzący DG rozlicza wydatki na podstawie dowodów ich poniesienia
    - i ryczałt delegacyjny jest rzadkim wyjątkiem.
    Tylko pracownikom tenże prowadzący może "uznać" wydatki na podstawie
    ryczałtu lub oświadczenia o wydatku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)