  • 1. Data: 2005-07-24 15:09:05
    Temat: Rozliczenie podróży
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Witam,

    DG, KPiR, VAT, memoriał.
    Probuje rozliczyc wyjazd sluzbowy w formie rozliczenia podrozy.
    Jakie dowody wymagane sa aby takie rozliczenie wystawic?
    Jesli podroz odbywam pociagiem, to czy konieczne jest posiadanie biletow w
    obie strony?
    Jesli tak, to czy jesli posiadam bilet tylko w jedna strone, to jest to
    wystarczajacy dowod?
    (w druga strone znajomy podwiozl mnie samochodem)

    Rozumiem, ze za kazdy dzien przysluguje mi dieta + 20% diety na komunikacje
    miejska + 150% diety za nocleg.
    Czy nie bedzie problemu z US, jesli kazdy nocleg bedzie rozliczany w formie
    ryczaltu,
    a nie na podstawie rachunkow?

    Pozdrawiam
    Greg.

  • 2. Data: 2005-07-24 22:24:04
    Temat: Re: Rozliczenie podróży
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Tak mi sie nasunęło jeszcze jedno pytanie.Częściowo w nawiązaniu do wątku:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_frm/thread/5dbb695e8c312e99/47e47e2e616f771d?l
    nk=st&q=bilety+pkp+rozliczenie&rnum=1&hl=pl#47e47e2e
    616f771d

    Czy w rozliczeniu podróży mogę ująć jedynie diety, natomiast bilety (lub
    bilet) rozliczyć oddzielnie?
    Chodzi o to, aby od tych biletów móc odliczyć VAT.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-07-25 00:18:08
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Greg -----###
    > Rozumiem, ze za kazdy dzien przysluguje mi dieta + 20% diety na komunikacje
    > miejska + 150% diety za nocleg.

    Rozliczasz dietę dla siebie czy dla pracownika?

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 4. Data: 2005-07-25 06:52:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2005, Greg wrote:
    [...]
    > Czy w rozliczeniu podróży mogę ująć jedynie diety, natomiast bilety (lub
    > bilet) rozliczyć oddzielnie?

    Moim zdaniem - tak.
    Bilety rzadko, ale np. fakturę za hotel (powód inny, bo odliczenia
    VAT nie ma - ale za to pocztą przychodzi czasami później) zdarza
    mi się rozliczać osobno.

    > Chodzi o to, aby od tych biletów móc odliczyć VAT.

    IMVHO fakt ujęcia kosztów biletu netto na rozliczeniu nie jest
    przeszkodą w rozliczeniu VATu od tego biletu ("komunikacji publicznej
    ponad 50 km z NIPem itepe") :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-07-25 06:54:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Jul 2005, Greg wrote:

    > Witam,
    >
    > DG, KPiR, VAT, memoriał.
    > Probuje rozliczyc wyjazd sluzbowy w formie rozliczenia podrozy.

    Rozumiem że SWÓJ wyjazd (nie pracownika).
    Opis który zapodałeś dotyczy pracownika...

    > Jakie dowody wymagane sa aby takie rozliczenie wystawic?

    Księgowe.
    Rozporządzenie ds KPiR par. 14.3
    Jedynym wydatkiem który można rozliczyć ryczałtowo jest dieta -
    "w wysokości przysługującej pracownikom zakładów uspołecznionych"
    czy jak to teraz się nazywa.
    Dla *pracowników* rozporządzenia (inne) przewiduję również inne
    ryczałty, dla prowadzących DG nic o tym nie wiadomo...

    > Jesli podroz odbywam pociagiem, to czy konieczne jest posiadanie biletow w
    > obie strony?

    A niby jak inaczej ?
    W sumie.... w sumie nie. Można rozliczyć fakturę wystawioną na te bilety,
    tak że skądinąd masz rację z owym pytaniem :)

    > Jesli tak, to czy jesli posiadam bilet tylko w jedna strone, to jest to
    > wystarczajacy dowod?
    > (w druga strone znajomy podwiozl mnie samochodem)

    ...sam piszesz że jeśli to ma być "dowód" (raczej poszlaka) - to najwyżej
    na to że powinieneś wykazać PRZYCHÓD z powodu *nie*ponieniesia kosztu.

    > Rozumiem, ze za kazdy dzien przysluguje mi dieta

    Owszem.

    > + 20% diety na komunikacje miejska

    TOBIE ????
    A z jakiej paki ??
    Bilety (skasowane) ładnie poprzyszywać do delegacji (sam tak robię)
    ew. fakturę na ich zakup w koszty...

    > + 150% diety za nocleg.

    Będę musiał się powtarzać ;)
    Na jakiej podstawie prawnej, że tak spytam ?

    Prowadzący DG rozlicza wydatki na podstawie dowodów ich poniesienia
    - i ryczałt delegacyjny jest rzadkim wyjątkiem.
    Tylko pracownikom tenże prowadzący może "uznać" wydatki na podstawie
    ryczałtu lub oświadczenia o wydatku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-07-25 21:16:09
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-07-25 23:12:52
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    > A niby jak inaczej ?

    A jak wygląda sprawa z naliczaniem diety?
    Rozumiem, że podróż trwa od godziny odjazdu pociągu "TAM" do
    przyjazdu pociągu powrotnego.
    Bilety dokumentują jedynie godziny wyjazdu (a więc również godzinę wyjazdu
    pociągu powrotnego), nie dokumentują natomiast godziny przyjazdu, a to może
    zaważyć
    na tym, czy naliczyć 2 czy np. 2,5 diety.
    A co z biletami turystycznymi czy weekendowymi, które w ogóle nie
    dokumentują żadnych godzin?
    Co w takim przypadku stanowi podstawę do obliczenia diety (i co później może
    stanowić dowód
    naliczenia takiej a nie innej wielokrotności diety)?

  • 8. Data: 2005-07-26 07:00:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2005, Greg wrote:
    [...]
    > A jak wygląda sprawa z naliczaniem diety?
    > Rozumiem, że podróż trwa od godziny odjazdu pociągu "TAM" do
    > przyjazdu pociągu powrotnego.

    IMO od wyjazdu do przyjazdu.
    Czasami jeżdżę z Zabrza do Warszawy - i docieram z powrotem
    koleją tylko do Katowic. Jak trzeba to bez żenady dopisuję czas
    dojazdu komunikacją miejską z K-c do Zabrza, bo niby dlaczego
    by nie ?

    > Bilety dokumentują jedynie godziny wyjazdu (a więc również godzinę wyjazdu
    > pociągu powrotnego), nie dokumentują natomiast godziny przyjazdu

    ...to to się robi kratkę w którą się tę godzinę wpisuje :)
    A excel sam przelicza ile tej pordóży było :)

> [...]
    > stanowić dowód
    > naliczenia takiej a nie innej wielokrotności diety)?

    IMO - własny wpis. "Dieta delegacyjna" jest wyjątkiem wśród kosztów
    w DG (że "bez dowodu zewnętrznego"), IMO wszystkie wyjątkowe zasady
    jej dotyczą - a więc również zasada oświadczania...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)