  • Data: 2003-12-08 12:08:49
    Temat: Re: Rozliczenie podatku z tytułu najmu?
    Od: Andrzej<a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A no właśnie,ja też tak myślałem,podobnie jak wielu innych.Ale
    interpretacja US-ów jest inna.Art.11 updof mówi,że przychodem
    podatnika są wszystkie przekazane i postawione do dyspozycji
    podatnika środki i świadczenia pieniężne.Z kolei art.14 ust.1 mówi,że
    przychód pomniejszony o podatek od towarów i usług do
    opodatkowania podatkiem dochodowym uznaje się tylko wobec osób
    prowadzących działalność gospodarczą, a jeżeli przychody z najmu
    uzyskuje się nie w ramach DG,to mimo,że się jest zarejestrowanym
    płatnikiem podatku VAT,to jako przychód do opodatkowania
    podatkiem dochodowym uznaje się całą otrzymaną kwotę brutto
    łącznie z podatkiem VAT.Dla mnie też jest to nienormalne,wszak byłby
    to m.in.podatek od podatku czyli podwójne opodatkowanie tej samej
    czynności.

    -> http://usenet.pomocprawna.info