  • Data: 2005-08-22 15:58:50
    Temat: Re: Rozliczenie korekty - kilka prostych pytan
    Od: "Mariusz" <M...@p...ift.uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli nie wiesz czy prowadzisz KPiR memoriałowo czy kasowo to znaczy
    > przede wszystkim, że masz dużo poważniejsze problemy niż jedna korekta.
    > Tylko jeszcze o tym nie wiesz. Dowiesz się po pierwszej kontroli.
    > Ogólnie i w uproszczeniu:
    > kasowo - koszty liczysz w miesiącu faktycznej zapłaty
    > memoriałowo - koszty liczysz w "miesiącu, którego dotyczą"

    Czyli wygląda na to że rozliczam się kasowo :)
    Myślę że przy tej (niewielkiej) ilości papierków i ostrożności raczej nie
    mam błędów. Taką mam nadzieję.

    Ciągle jednak nikt mi nie odpowiedział co mam zrobić jak będę (do 20
    września) rozliczał sierpniową fakturę za telefon. Faktura za 50 pln a
    rozliczyłem 8 pln, bo tylko tyle musiałem wpłacić po tych korektach. Korekty
    odejmuję od kosztów w rozliczeniu za lipiec (korekty mają lipcową datę) i
    rozumiem że w rozliczeniu za sierpień mogę całą fakturę wliczyć w koszty
    (pomimo że zapłaciłem mniej), bo korektę już rozliczyłem w lipcu?

    Mariusz