    From: "M.B." <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczanie miesięczne PILNE
    Date: Mon, 21 Mar 2005 13:47:39 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@as2-60.swic.dialup.inetia.pl

    Użytkownik "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l> napisał w wiadomości
    news:p43t319o2rsa31c659fncl99m8slt7h324@4ax.com...
    > Witam,
    > DG, KPiR
    > mam wystawiony rachunek z data platnosci 30 dni,
    > sprzedaz towaru, załóżmy na kwotę 50 000 zł.
    > Towar kupie dopiero jak otrzymam wplate.
    > Jeśli wpłyną mi pieniądze dnia 30 marca
    > to zgodnie z prawem musze wypełnić pit-5 i zapłacić podatek.

    PIT-5 wypełniasz nie jak otrzymasz pieniądze ale jak wystwiłeś rachunek.
    Skoro wystawiłeś rachunek w tym miesiącu to już musiosz wypełnić PIT-5 chyba
    że dokonasz zakupu, który sprawi że twój dochód nie spowoduje powstania
    zobowiązania podatkowego.

    > Towar kupuję za 47 000 zł i jak zapłacę podatek od 50 000 zł
    > to nie będę miał za co kupić towaru, a nie kupię go w ciągu 1-2 dni
    > czyli do końca miesiąca.
    > Poradźcie coś bo wyląduję na pożyczce...

    Tylko dlaczego wystawiłes rachunek skoro transakcja nie doszła jeszcze do
    skutku, nie wiesz że rachunek wystawia się "PO" transakcji lub po otrzymaniu
    pieniędzy? Należało tylko dac kontrahentowi potwierdzenie przyjęcia
    zaliczki, to wszytsko a rachunek wystawić jak już sprzedaz mu fizycznie
    towar
    M.B.