  • From: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rolety zewnetrzne z montazem a stawka Vat
    Date: Wed, 17 May 2006 21:35:27 +0200

    > Wiem juz gdzie lezy roznica, jedni maja na 7 % a ten konkretny gosc na 22
    > % Vat. Jak zadzwonilem do innej firmy to maja to sklasyfikowane w grupie
    > zaczynajacej sie na 45.31.22 bodajze i cos tam jeszcze. I w Urzedzie
    > potwierdzili ze tak ma byc, wtedy 7 % z montazem. Czyli jak pisales w
    > pierwszym poscie produkuje i montuje.
    > A ten gosc co mi sprzedaje ma sklasyfikowane to w grupie zaczynajacej sie
    > na 52.XX i juz dalej nie pamietam. A to z kolei jest produkcja i "dostawa"
    > ? Jakos to wczesniej okresliles.

    Tutaj myslę że klasyfikacja PKWiU nie ma nic do rzeczy :( Korzysta sie
    raczej z PKOB.

    Jest konkretny przepis w ustawie (art. 146 pkt 1 ust. 2 ustawy o VAT ) na
    temat 7% stawki VAT. I niezaleznie od PKWiU, jesli dana usługa spełnia
    wymagania tego punktu, to jest na 7% VAT.

    Jesli produkuje i montuje, to Urząd Statystyczny potraktuje to jako sprzedaż
    danego towaru (dostawa towaru), a nie wykonanie usługi. A wtedy na 99% Urząd
    Skarbowy zakwestionuje 7% stawkę VAT stosowaną przez producenta. I będzi
    spotka go niemiła przykrość...

    Ale jeśli to samo zrobi firma, która kupi rolety i ci zamontuje, zastosuje
    wtedy 7% stawke VAT. Bo dana firma potraktuje całośc jako usługe, a rolety
    jako materiał do wykonania usługi. I Urząd Statystyczny na 99% też to nazwie
    jako usługa.

    Potem przejrzę interpretacje w US w tej kwestji (są, bo kiedys je czytałem)
    i podeślę na grupe linki.