    Date: Sat, 25 Feb 2012 17:06:42 +0100
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Robia z uczciwego przestepce - jak to jest?

    On 2012-02-25 09:31, Robert G wrote:
    > [...]
    >
    > Uważam, że sprawa stoi na głowie i jednak chyba przeczy jakimś
    > konwencjom. Tak cywilizowane państwo nie powinno działać. Domniemanie
    > niewinności powinno być tu na pierwszym miejscu. Ja widzę domniemanie
    > winy. Czy to zgodne z prawem?

    Ojtamojtam.

    Spójrz na to inaczej. Jeśli "Pani Jadzia" nie widzi kasy z podatków to w
    99.9999% podatnik zapewne nie zapłacił.

    I wtedy należy wezwać podatnika do zapłaty pod groźbą egzekucji
    komorniczej, a nie łaskawie prosić go o wyjaśnienia.

    No bo cóż te jego wyjaśnienia mogą nowego wnieść do sprawy (w tych
    99.9999% przypadków)?

    Tak więc wbrew pozorom jest to postępowanie optymalne z punktu widzenia
    kosztów ściągania podatków.

    A że trafi się 0.0001% przypadków takich jak Twój to w sumie jest to
    nieistotne ze statystycznego punktu widzenia.

    Zresztą zauważ, że US nie jest wyjątkiem. Analogiczne kwity (wezwania do
    zapłaty) od razu wysyłają dla tego przykładu dostawcy mediów, jeśli
    tylko nie widzą wpłaty.

    Piotrek