eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRemement likwidacyjny - narzędzie pracy o wartości poniżej 1500zł. › Re: Remement likwidacyjny - narzędzie pracy o wartości poniżej 1500zł.
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Remement likwidacyjny - narzędzie pracy o wartości poniżej 1500zł.
    Date: Mon, 19 Apr 2004 09:34:14 +0200

    On Sun, 18 Apr 2004, GrP wrote:

    >+ Czy w remament przy likwidacji firmy jako wpisuję np. wiertarkę elektryczną
    >+ o wartości 300zł?

    Poczekam na wypowiedzi, bo pamiętam iż "coś było" :) a zapiski
    w ustawie i rozproządzeniu są relatywnie (tj. względem siebie)
    nie za spójne (jak na mój gust !).

    >+ Czy w remement wpisuje się tylko środki trwałe i wyposażenie?

    Czekaj tylko.
    Primo - jaki (który) remanent ?
    Secundo - jakie środki trwałe ?

    Remanent "właściwy" (dochodowy) ST *nie obejmuje*, masz obowiązek
    przechowywać EST a jak sprzedasz coś co w niej było (przed upływem
    AFAIR 5 lat) to to będzie (*pomimo* zamknięcia DG !) dochód *z DG*
    który zgłosisz w US "okazjonalnym PITem" !
    ST mogą ci wejść do spisu - ale INNEGO spisu, mianowicie *te* ST
    od których *odliczałeś VAT* (lub były "ulepszane z odliczaniem VAT
    w rozumieniu ustawy o VAT) posłużą do policzenia VAT należnego
    *o ile jesteś podatnikiem VAT*.

    Tertio: wyposażenie co prawda "do remanentu wchodzi" ale "nie
    wprost" (liczy się ów sławetny współczynnik dochodu w przychodzie
    wg art.24.3 ustawy :) (POCZYTAĆ :))
    Znaczy: wypada je ująć osobno...

    >+ Czy wiertarka za 300zł jest wyposażeniem (bo wyposażenie to coś o wartości
    >+ powyżej 1500zł a poniżej 3500zł - jeśli dobrze pamiętam)?
    >+ Jeżeli nie jest wyposażeniem, to byłaby podczas zakupu tylko kosztem, a
    >+ zatem nie byłaby ewidencjonowana w rememencie?

    A właśnie... wydaje mi się iż w tym roku ktoś już ubjaśniał że nie
    wchodzą, ale radbym też odświeżyć pamięć :) Jak znajdziesz odpowiedź
    to się pochwal :)
    W ustawie jest " oraz rzeczowych składników majątku związanego
    z wykonywaną działalnością, niebędących środkami trwałymi"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)