    From: "Piotr" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rekojmia gwarancja-jak to teraz jest
    Date: Fri, 3 Nov 2006 20:16:06 +0100

    > mam pytanko - wezmy pod uwage sytuacje, gdy ktos ma dzialalnosc
    gospodarcza,
    > powiedzmy naprawia zegary i sprzedaje komus _uzywany_ samochod, ktory
    > wczesniej mial zarejestrowany na firme (a wiec wystawia fakture vat)
    >
    > czy w takiej sytuacji obowiazuje rowniez 2 letnia odpowiedzialnosc
    > sprzedawcy, mimo, ze sprzedaz samochodow nie jest przedmiotem jego
    > dzialalnosci?
    >
    > moim zdaniem tak, nie znalazlem zadnych wylaczen, ale bylbym ciekaw
    Waszych
    > opini, czy nie ma tu jakiegos kruczka?

    chyba jednak cos przeoczylem ;) - "Ustawe stosuje sie do dokonywanej w
    zakresie dzialalnosci przedsiebiorsta sprzedazy rzeczy ruchomej osobie
    fizycznej (...)"

    w takim przypadku, chyba ciezko przyjac, ze zegarmistrz w zakresie swojej
    dzialalnosci sprzedaje samochody

    ale drugie pytanie - czy ewentualne pisemne wylaczenie rekojmi w takiej
    sytuacji (firma, konsument) jest skuteczne?

    kc mowi "Art. 558 § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi
    rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem
    konsumentów ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi
    jest dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych."

    pytanie - co mowia te przepisy szczegolne? o jakie ustawy chodzi?