eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa o dzieło - zaliczka - do kiedy, gdzie, jakie formularze › Re: Re: Umowa o dzieło - zaliczka - do kiedy, gdzie, jakie formularze
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Umowa o dzieło - zaliczka - do kiedy, gdzie, jakie formularze
    Date: Wed, 8 Aug 2007 09:07:48 +0200

    On Tue, 7 Aug 2007, t...@o...pl wrote:

    > Dzwoniłem też wcześniej do KIP, miła Pani podała, że trzeba:
    > 1. Wpłacać do urzędu właściwemu mojemu miejscu wykonywania
    > działalności.

    Baaaaardzo dziwne.
    Przecież to powinien być US właściwy dla miejsca zamieszkania!
    PIT odprowadza się do US właściwego dla *podatnika*, to tylko
    dla VAT jest możliwość odprowadzania w m-cu wykonywania!
    Na pewno tak powiedziała?

    > 2. Do końca stycznia do "mojego" US podesłać PIT-4R z informacjami o
    > umowach z całego roku.
    > 3. Do końca lutego odesłać do US wykonawcy PIT-11 oraz kopię PITu-11
    > do samego wykonawcy.
    > 4. Wpłata zaliczki musi nastąpić do 20 dnia miesiąca po miesiącu
    > powstania tego zoobowiązania (w miesiącu wypłaty pieniędzy).

    ...ok...

    > Ale teraz mam drobne pytanie związane z KPiR: jaki podać numer dowodu
    > księgowego przy wpisywaniu do KPiR, jeśli umowa nie ma numeru?

    Jaka *umowa*?
    Czy ty czytujesz sąsiednie posty i przejrzałeś ostatnie tematy? ;)
    Podstawą uznania kosztu jest przecież RACHUNEK!
    Umowa jest co najwyżej dowodem pomocniczym (US przy kontroli lubi
    takie dowody, ale to inna sprawa :)) wskazującym szerzej zakres
    prac itp.
    Weź sobie np. rozporządzenie o prowadzeniu KPiR i sprawdź, jakie
    dane musi zawierać dowód księgowy.
    A później powiedz, czego będzie dowodzić fakt, ze *umówisz się*
    ze mną że mam Ci coś zrobić :O
    Przecież z umowy nijak nie wynika dowód, że została ona WYKONANA
    ani (nie wynika) że został PONIESIONY KOSZT!

    > Mam
    > sobie numerować podpisane umowy i wpisać po prostu Umowa o dzieło nr
    > 1/2007? Jak Wy to robicie? ;)

    Czytamy rozporządzenie ;)
    "...onaczony numerem lub w inny sposób..." :)
    Taki rachunek *może*:
    - wskazując datę, osobę i podstawę zapłaty być uznany za dostatecznie
    "oznaczony"
    - być numerowany przez wystawcę (!) - a co, nie może?
    - powoływać się na numer umowy lub nr zamówienia; duże firmy to lubią,
    więc przypuszczam ze używają tego nru nie tylko do identyfikacji,
    ale również księgowania.

    pzdr, Gotfryd