    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: PayPal a urząd skarbowy
    Date: Wed, 2 May 2007 21:33:19 +0200

    On Wed, 2 May 2007, Pawel Wimmer wrote:

    > W takim razie "prowadzą działalność" niezliczone tysiące miłościwie
    > handlujących w Allegro osób.
    > I jak ten fiskus to wszystko wyłapie? :-)

    ...fiskus już się niektórym dobierał do skóry.
    Jako że miewam włączone w tle radio, relatywnie niedawno udało mi
    się wyłapać jak jakiś urzędnik od podatków (przy okazji PITów masowo
    przesłuchiwali różnych szpeców, urzędników różnych szczebli itp)
    opowiadał że USy na razie "szkoleniowo" zabrały się za przeglądanie
    aukcji (niektórzy z tych co wpadli pisali na grupę - sprawdź, oberwanie
    na przykaład zarzutem "braku ewidencji VAT" sprawia trochę kłopotów),
    ale właśnie wypracowują "model sprawdzania" i należy oczekiwać ze
    się zabiorą za sprawdzanie kto ze sprzedawców "nówek" :> prowadzi
    ewidencje, ile to staroci kto sprzedaje (i czy swoich) itp.
    Trzeba pamiętać że na skontrolowanie VAT i PCC US ma 5 lat + półtorej
    miesiąca, a dochodowego ponad 6 (do 7) lat.

    pzdr, Gotfryd