eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNowa drukarka a amortyzacja komputera (srodka trwalego) › Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodka trwalego)
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Nowa drukarka a amortyzacja komputera (srodka trwalego)
    Date: Thu, 25 Sep 2003 23:36:46 +0200

    On Thu, 25 Sep 2003, elena wrote:

    >+ > elena wrote:
    >+ > > Wrzucic w koszty i wprowadzic do ewidencji środków trwałych
    >+ > > zaznaczając 100% amortyzację.
    >+ > Zdecydowanie nie. Drukarka nie jest samodzielnym ŚT. To jest tylko
    >+ > rozbudowa komputera. Jeśli dobrze pamiętam to przy tej kwocie można po
    >+ > prostu wrzucić w koszty [...]
    >+
    >+ Nawet jeżeli tworzy tzw. zespol komputerowy to zasada ta sama.
    >+ 100% umorzenia i w ewidencje środków trwałych

    Cóż, przyszło mi się znowu ci narazić :)
    Możesz zapodać na jakiej podstawie *wolno* wrzucić drukarkę
    w podwyższenie wartości ŚT ?

    Zauważ, że stawiam sprawę ostrzej niż Jureq - nie że "można
    wrzucić w KUP", a że "nie wolno podwyższyć WP ŚT" :)
    Dla wyjasnienia: miałem okazję poprzemyśliwać przy
    poprzednich dyskusjach :), no i nie potknąłem się
    dotąd o jakikolwiek powód aby miało być odwrotnie.

    Podstawa (przecinana komentarzami):
    +++++
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy,
    rozbudowy, .... wartość początkową tych środków .... powiększa
    się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki
    na nabycie części składowych lub peryferyjnych, których
    jednostkowa cena nabycia przekracza 3500 zł.
    -----

    Z powyższego widać, że na pewno jak < 3500 to nie ma
    podstawy do "podwyższania". Dalej:

    +++++
    Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków
    poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę, ....
    w danym roku podatkowym przekracza 3500 zł
    -----

    Przekracza - "ulepszone".
    Abstrahując od dyskusji (ze znaczącym oporem Bogusia :))
    czy peryferia <3,5 kzł należy sumować "w roku" czy nie,
    to tu *również* nie widać podstaw do "podwyższenia".
    IMHO lepiej jakby ustawodawca zapisał w stylu "podatnik
    *może* nie zaliczyć do ulepszenia..." - tak jak to
    zrobił przy wartości ŚT wcześniej. Mało - fakt, że
    zapis został dokonany za pomocą innych sformułowań
    jest podstawą do wnioskowania że ustawodawca CHCIAŁ
    co innego powiedzieć !

    Zeznaję że może to prowadzić do paradoksów, może
    "w razie czego" US się nie przyczepi albo NSA uzna
    że przepisy mają wadę prawną :] - choć wątpię,
    bo to ustawa a nie rozporządzenie.

    Niemniej... czekam na ciosy i zażarty sprzeciw :)
    "logika a logika podatkowa to tak jak świnka
    i świnka morska" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)