eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFaktura na 50 tys. - jak zapłacic najmniejsdzy podatek? › Re: Re: Faktura na 50 tys. - jak zapłacic najmniejsdzy podatek?
  • Data: 2009-01-27 21:18:14
    Temat: Re: Re: Faktura na 50 tys. - jak zapłacic najmniejsdzy podatek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Jan 2009, AF wrote:
    [...komuś, BTW, jakbyś tak wrotki mógł zostawiać...]

    > Nie dokońca, w styczniu wystawiam fakturę na 50 tys. czyli ok. 10 tys
    > podatku.
    > Jezeli mozna pomniejszyć ten podatek robiąc koszty, to niby dlaczego nie
    > zrobić tego?

    Idzie o to, czy ten monitoring jest *potrzebny*.
    Jeśli jest "potrzebny w kwocie netto" to OK.
    Ale są tacy kombinatorzy, ktorzy kupią rzecz im umiarkowanie potrzebną
    lub zgoła niepotrzebną, byleby podatku nie zapłacić.

    > Bo inczej zapłacę 10 tys. podatku i co mi z tego?

    Tyle, że kwota netto z rzeczonych 3 kser w postaci 15 000 zł, po kolejnym
    opodatkowaniu PITem, jest już "osobista".
    3 ksera stojące w DG (a nawet choćby tylko figurujące w ewidencji)
    są "gospodarcze", jak nie są *bardzo* potrzebne, to po prostu mamy
    mało sensownie zamrożone 15 000 zł.
    A po opodatkowaniu można wydać na osobiste fanaberie :D

    pzdr, Gotfryd