    From: "Gizayer" <g...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie o odliczenia leasingu jako kosztu - samochód.
    Date: Wed, 25 May 2011 17:07:58 +0200

    > Mam świeżą dla mnie sprawę, a dla takich speców jak wy to pewnie pestka ;)
    > Jest leasingowane autko osobowe do 3,5 Tony. Od wartości auta mogę
    > odliczyć 6000 zł w VACie. Załóżmy, że ten VAT odliczę
    > w 1 wpłacie leasingowej i w wykupie na końcu. Zatem ratę leasingową
    > typu np. 1000 netto + 23% VAT rozliczam z tzw. dochodówki w całości tj.
    > z VAT = 1230 zł x 18% czy też tylko od netto tj. 1000 zł x 18% A VAT
    > zapłacony w racie przepada całkowicie ?

    W koszty mozesz wliczac kazdą co miesieczną ratę ale tylko kwotę netto czyli
    1000 zł co będzie miało wpływ na wyliczenie podatku dochodowego.
    Natomiast vat który musisz co miesiąc przelać do US z tytułu np sprzedaży
    opodatkowanych vatem towarów
    pomniejszasz sobie o 230 zł. Ale to chyba tylko wtedy gdy jesteś vatowcem.
    I tak sobie pomniejszasz i pomniejszasz aż wkońcu suma pomniejszeń da łączną
    kwotę 6000 zł co powinno nastąpić po 26 miesiącu.

    Oczywiście zanim wprowadzisz w życie, to co napisałem, to skonsultuj się z
    księgowym bo mogę się mylić. :)

    Pozdr.
    G.