  • Data: 2007-03-05 08:00:55
    Temat: Re: Przyklad na amortyzacje...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 4 Mar 2007, Hikiu Sanu Haiku wrote:

    > Link?

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    Art.22k.7
    Ale trzeba jeszcze przeczytać ustęp 10:
    +++
    10. Pomoc, o której mowa w ust. 7, stanowi pomoc de minimis udzielaną
    w zakresie i na zasadach okreœlonych w bezpoœrednio obowišzujšcych
    aktach prawa wspólnotowego dotyczšcych pomocy w ramach zasady de minimis.
    ---
    Nie pytaj jaką pałą można z tego tytułu oberwać, bo nie wiem.
    Na razie analizy czym pachnie ten zapis nie widziałem, acz przyznam
    że nie szukałem.
    Ktos wie, jaką sprawozdawczością to grozi, czy nie powoduje że
    "korzystający" musi gdzieś i kiedyś się chwalić że "korzysta" itp?

    > Bo gdzies widzialem info, ze mozna wrzucic w koszta na raza, pod warunkiem,
    > ze sie sprzeda w przeciagu roku.

    Pic polega na tym, że to co opisujesz JEST możliwe, ale nie ma NIC
    wspólnego z amortyzacją! Skoro pytasz o *amortyzację*, to wszyscy
    się wytężają żeby Ci opisać możliwe mechanizmy amortyzacji... a nie
    nieamortyzacji ;)
    W takim przypadku podatnik przyjmuje, że NIE zalicza zakupu (ze względu
    na czas używania <1 rok) do środków trwałych.
    Ujmuje się coś takiego w wyposażeniu i musi być sprzedane przed rokiem,
    inaczej trzeba doliczyć odsetki karne (teraz wg. specalgorytmu).

    > Tez gdzies wiodzialem 30% or razu a potem rowne raty :)

    Było a nie jest, nie pisze się w rejestr ;)
    Amortyzacja "atomowa" została skreślona i *już* nie ma.
    Dla ścisłości, liniowa jest również amortyzacja przyspieszona,
    art.22k.1 :)

    > Jakis taki misz masz.

    Jest "po prostu" ileś możliwości :>
    Jak chcesz "prosto" to łapiesz za art.22h i 22i, ale wtedy nie wypada
    pytać jak zrobić to korzystniej.

    pzdr, Gotfryd