    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeterminowany VAT - już nie koszt?
    Date: Tue, 19 Feb 2002 11:06:40 +0100

    On Tue, 19 Feb 2002, GreGG wrote:

> [...]
    >+ sprawa wyglada nastepujaco - za listopad zlozylem z opoznieniem, za grudzien
    >+ w terminie.
    >+ Pani z US wystawila zawiadomienie/wezwanie w sprawie VAT za listopad jeszcze
    >+ 17.stycznia,
    >+ ale US WYSLAL je DOPIERO 1.lutego, po terminie zlozenia deklaracji za
    >+ grudzien... dlatego teraz nie moge
    >+ wg. US skorygowac deklaracji za grudzien i mam zaplacic calosc podatku
    >+ naleznego za listopad.
    >+
    >+ Jesli prawdziwe jest Twoje ostatnie zdanie, to teoretycznie moge jeszcze

    Prawdziwe jest zdanie które zostawiłem - NSA wydał taki wyrok :)
    Rozpoczęcie postępowania przez US (i ukaranie) nie ma nic
    do tego - NSA stwierdził, że "podatnik nie wyraxił woli
    rezygnacji z odliczenia VAT" (czy jakoś podobnie) więc
    zachowuje prawo do odliczenia zgodnie z zasadami w miesiącu
    następnym.
    Nie umiem zlokalizować w tej chwili tego wyroku :(
    A w praktyce - ktoś już tu pisał: naczelnik US uznaje
    argument i ładuje karę (za spóźnienie deklaracji)
    w wysokości równej "karnemu VATowi" :(
    Oczywiście - nie musi. Ale... :(

    >+ wniesc o korekte deklaracji za grudzien i te pare zlotych mi nie
    >+ przepadnie??? Jesli tak, to stawiam dobra butelke...

    Tak. Zależy ile tego VATu było -:)
    BTW: mandat jest ograniczony "od góry" :)
    (a do tego powinien być jakiś zdroworozsądkowy przelicznilk
    "wagi wykroczenia" na mandat !)

    >+ Pozdrawiam,

    Pozdrowienia, Gotfryd