    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przelew z r-ku osobistego na firmowy
    Date: Mon, 26 May 2008 10:58:18 +0200

    On Mon, 26 May 2008, Jacek wrote:

    > Załóżmy, że na rachunku mojej DG brakuje mi środków.
    > Wykonam przelew z osobistego rachunku na "firmowy" na pokrycie brakującej
    > sumy.
    > Czy tego typu przelew jest dopuszczalny, czy może narusza jakies przepisy?

    Rozliczasz się PK (nieprawdopodobne) czy KPiR?
    Znaczy "mało danych".
    Naruszenia przepisów nie widać, na PK IMO wymaga zaksięgowania, jako
    że "środki w DG" podlegają wtedy *rachunkowości*. Z podatkami ma to mało
    wspólnego (oprócz wielkiego podobieństwa w sposobie rozliczania oraz
    faktu, iż dla podatku przy PK podstawą wyliczeń są księgi :), ale
    *dla podatku* taka wpłata nie spowoduje efektu)

    Z p. widzenia podatków, rożróżnienie na "majątek w DG" i "inny" (głównie
    o ile nie jedynie osobisty) dotyczy składników rzeczowych i WNiP,
    a powodem rozróżnienia jest prawo do ujęcia w koszty.
    Pieniądze takiej cechy nie mają, z p. widzenia podatków to ta sama
    kieszeń ;)
    Oczywiscie przyjmowanie "obcych" wpłat na konto DG może (w razie mało
    prawdopodobnej kontroli konta) spowodować konieczność tłumaczenia się
    że nie jest się wielbłądem, ale *własne* wpłaty to własne wpłaty :)

    pzdr, Gotfryd