eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzejecie domu od rodzicow - kupic czy przyjac darowizne nie za darmo;) ? › Re: Przejecie domu od rodzicow - kupic czy przyjac darowizne nie za darmo;) ?
  • Data: 2006-05-08 19:13:05
    Temat: Re: Przejecie domu od rodzicow - kupic czy przyjac darowizne nie za darmo;) ?
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    ToRo wrote:

    > Teraz pytanie: jak najkorzystniej (dla rodzicow i dla nas) przeprowadzic
    > taka operacje. Zakup bedzie skutkowal koniecznoscia odprowadzenia 10%
    > podatku oraz rozliczenia ulgi podatkowej (przez rodzicow).
    10% podatku od sprzedaży i zwrot całej ulgi?
    i 2% PCC
    Opłaca wam się to w ogóle?

    > Darowizna oznacza
    > podatek od darowizn (nie wiem jak wysoki).

    Jest w ustawie o podatku od spadków i darowizn.
    Nie jest stały 3%, 7% i 12% rośnie stopniowo. Więc średnio zapłacicie
    około 7%.
    To zdecydowanie lepsze niż sprzedaż.
    Z tym, że nie próbujcie potem rodzicom podrzucać jakichś pieniędzy, bo
    wam US uzna darowiznę za fikcyjną i potraktuje to jak sprzedaż.

    Jak ma sie to do ew. przyszlych
    > spadkow/zachowkow/darowizn w odniesieniu do rodzenstwa.
    Rodzeństwu zdaje się zachowek sie należy do tego.

    Poza tym jesli
    > bedzie to darowizna (formalnie) to czy bedziemy musieli odprowadzic podatek
    > od sprzedazy mieszkania (mieszkamy w nim 9 lat)?
    Tak. Chyba, że ten dom kupicie, to wóczas deklarując, że pieniądze ze
    sprzedaży mieszkania przeznaczycie na zakup domu unikniecie tych 10% od
    waszego mieszkania.