    From: WAM <n...@n...nopl.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przej?cie na VAT - czy mogę od 1 siepnia?
    Date: Thu, 07 Aug 2008 10:41:23 +0200

    On Thu, 7 Aug 2008 09:13:43 +0200, "AF" <w...@i...pl.to>
    wrote:

    >Musze zapłacić za licencje 30 tys. netto, a szkoda było by mi tracić te 6
    >tys. VAT-u, no i jeszcze musze kupić i sprzedać firmie sprzęt, a firma jest
    >na wacie.
    Ale czy to Ci sie oplaci czy tylko Ci sie wydaje? Po wybraniu VAT nie
    ma juz drogi powrotu. Jezeli Twoje zakupy i sprzedaz maja charakter
    jednorazowy i dotychczas Ci sie nie oplacalo byc VAT-owcem to moze
    dalej Ci sie nie bedzie oplacac?

    A co do terminu zgloszenia to zalezy jaki bylo powod zwolnienia (a
    jesli powodem byl obrot ponizej progu to czy rezygnujesz ze zwolnienia
    dobrowolnie czy moze tracisz prawo do zwolnienia bo przekroczysz
    prog). Zapoznaj się z art 96 ust 5 ustawy o vat - tam są okreslone
    terminy do kiedy nalezy zlozyc zgloszenie - byc moze dotyczy Ciebie:
    "2) przed dniem, w którym podatnik traci prawo do zwolnienia, o którym
    mowa w art. 113 ust. 1 i 9, w przypadku utraty tego prawa;"
    a byc moze:
    "3) przed początkiem miesiąca, w którym podatnik rezygnuje ze
    zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 3 oraz w art. 113 ust.
    1, w przypadku rezygnacji z tego zwolnienia;"

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl