  • Data: 2005-11-28 17:23:10
    Temat: Re: Prowadzenie księgowości bez kasy fiska lnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Nov 2005, PRS wrote:

    > hmmm
    >
    > no właśnie, co to jest ta sprzedaż bezrachunkowa?

    Ykm... podobno prowadzisz DG, to znaczy że wiesz ;)
    W rozp. ds. KPiR, np. tu (rejestracja darmowa):
    http://podatki.pl/akty/151200.htm
    § 19.
    1. Zapisy w księdze dotyczšce przychodów ze sprzedaży
    wyrobów, towarów handlowych i usług sš dokonywane na
    podstawie wystawionych faktur, a w przypadku sprzedaży
    nie udokumentowanej fakturami - na podstawie wystawio-
    nego na koniec dnia dowodu wewnętrznego, w którym
    w jednej kwocie wykazana jest wartoœć tych przychodów
    za dany dzień, o ile nie jest prowadzona ewidencja
    sprzedaży lub ewidencja przy zastosowaniu kas rejestrujšcych.
    ---

    > bo nazwa sugeruje, że jest mało przy tym roboty :)))
    >
    > ale - przy sprzedaży wysyłkowej chyba każdemu muszę wysłać paragon (lub inne
    > potwierdzenie sprzedaży), więc papiórki mnie raczej nie ominą

    Hm... "a dlaczego" (musisz wysyłać) ?
    Usiłuję do tego dojść - z czego ma to wynikać !
    I ew. czy owo "potwierdzenie sprzedaży" musi być powiązane z dowodem
    o znaczeniu podatkowym. Bo jeśli np. wynika z przepisów konsumenckich
    to IMHO jeszcze nie znaczy że kwalifikuje się "podatkowo".

    > :)

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd