    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prowadzac dzialalnosc gospodarcza......
    Date: Sat, 02 Mar 2002 21:41:35 +0100

    Papik wrote:

    > Czyli co, netto to jest dochod a przychud jest brutto ?
    >
    > Sorki za te pytania, ale wlasnie zaczynam podlegac podatkom ;)
    >
    > PS. Jako osoba fizyczna na umowe zlecenie mam skladac co miesiac PIT(jakis
    > tam, dowiem sie juz we wlasnym zakresie) czy wystarczy pod koniec roku ?

    Jeżeli to na pewno umowa zlecenie a nie zlecenie dla osoby prowadzącej
    działalnośc gospodarczą (w końcu na każdej umowie mozna napisać "umowa
    zlecenie", liczy sie treść), to nic nie składasz, o nic sie nie martwisz,
    dopiero jak dostaniesz na koniec roku PIT8B od zleceniodawcy, to robisz
    sobie rozliczenie roczne.
    Dla umowy zlecenia dochód brutto to to ile kosztujesz zleceniodawcę (ale
    bez ewentualnych składek ZUS przez niego finansowanych), netto to to co
    dostajesz do ręki.

    W przypadku działalności gospodarczej mówimy raczej od przychodzie,
    dochodzie i podstawie opodatkowania.
    Ten limit powyżej ktorego trzeba zlożyć PIT5 dotyczy podstawy
    opodatkowania, tzn.: przychód (sprzedaż, itp) minus koszty minus opłacone
    składki ZUS (za siebie) minus ewentualnie jakies ekstra odliczenia (straty
    z lat ubiegłych, zaległa ulga budowlana).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl