  • Data: 2002-10-13 20:06:16
    Temat: Re: Prosze o pomoc - kupno-sprzedaz samochodu
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości

    > I bardzo dobrze.
    > Bo pierwsza pozycja to zapłata sprzedającemu (nie komisowi)
    > za towar - jak na mój gust to owa zapłata powinna być
    > według stawki "nie podlega" - może ktoś skomentować ?
    > (inna sprawa, że w stosowanej procedurze jest to bez znaczenia
    > "podatkowo").
    > To jest zapłata za *jedną* umowę (sprzedającego z kupującym)
    > Druga pozycja to prowizja komisu, obłożona VATem bo jakżeby
    > inaczej :)

    AFAIR intepretacje przepisow, prawidlowe rozliczenie komisu na sprzedaz
    sam. osob. powinno wygladac nastepujaco:

    1. Umowa komisu na kwote 10.000,- (sprzedawca juz nie wystawia zadnego
    dokumentu sprzedazy, tylko wykazuje w rejestrze 10.000 wg stawki zw.)
    2. Komis wystawia nabywcy fakture VAT-komis na 10.000,- (AFAIR ze stawka
    zw.).
    3. Komis wystawia sprzedawcy fakture na kwote prowizji 2.000,- (brutto z
    VATem).

    Widzisz roznice :-)

    Pozdrawiam,
    Karol