eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiProśba › Re: Prośba
  • Data: 2002-05-14 20:26:47
    Temat: Re: Prośba
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    No więc w skrócie:
    - jak juz wiesz co ma robic firma to rejestrujesz działalność w Urzędzie
    Miasta. (Wpis do Ewidencji Dział. Gospodarczej). Jakąś nazwę firmy dobrze
    jest mieć. Zarejestruj firmę najlepiej na osobę bliską która pracuje na
    umowę o pracę (jak masz do niej zaufanie i się zgadza).Nie będziesz płacił
    wtedy ZUSu.
    - Zgłaszasz działalność w ZUSie,
    - w Urzędzie Statystycznym. Dostajesz REGON
    - w Urzędzie Skarbowym (musisz wybrać formę opodatkowania-nie wiem jaka
    działalność to ciężko doradzić, wybrać zwolnienie z VAT lub VAT, zgłosic
    miejsce przechowywania dokumentów),
    - Musisz mieć rachunek bankowy na firmę. Pieczątkę.
    - KAsa fiskalna Cię obowiązauje jeżeli przekroczysz obrót 20000zł.
    - Dokumentacje prowadzisz od momentu zgłoszenia działalności niezależnie czy
    sprzedajesz coś czy nie.
    - ZUS płacisz też od tego momentu, chyba że zrobiłeś jak wyżej. Wtedy
    płacisz tylko zdrowotne, obecnie 100zł.

    to na razie tyle
    WS


    Użytkownik Mac <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abohh3$eai$...@n...tpi.pl...
    > Słyszałem kiedyś w telewizji o rządowym programie zajmującym się
    wspieraniem
    > małych firm. Jeżeli ktoś coś o tym wie prosze o pomoc .
    > Albo po prostu prosze o informacje co trzeba mieć zeby założyć firme
    > co należy do obowiązków , jakie wymogi , jak z kasą fiskalną itp
    > nic sie na tym nie znam , każda informacja jest ważna
    >
    > Dięki.
    > Mac
    >
    >
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1