    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Proporcja bazowa
    Date: Wed, 16 Apr 2008 13:16:54 +0200

    On Wed, 16 Apr 2008, Alan wrote:

    > A czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć z polskiego na nasze jakie zastosowania ma
    > taka proporcja VAT?

    Błąd w pytaniu!
    Nie w treści, nie w sensowności.
    W założeniu :)
    Otóż Ty nie potrzebujesz (chyba) na razie szczegółowych odpowiedzi,
    potrzebujesz ogarnięcia zasad rozliczania.
    Na to od lat polecam tylko jedno i nie akceptuję użalania się, bo sam
    zastosowałem do siebie (kiedyś): weź i przeczytaj tak z 3000 albo
    4000 postów z grupy.
    Niekoniecznie "rownym ciurkiem", ale łapiąc za *wszystkie* tematy, ktore
    mogą Cię dotyczyć.
    Inaczej nie zorientujesz się "co jest czym", czyli co jak się nazywa,
    po co stosuje itp.
    Jest jeszcze droga formalna - wziąć *przepis* i go przeczytać.
    Cały!
    W tym przypadku - ustawę o VAT.

    > Ma się to jakoś do deklaracji VAT jakie się składa?

    Niech Ci będzie: ma.

    http://www.sgk.gofin.pl/5,35,28360,0.html
    +++
    Art. 90.
    1. W stosunku do towarów i usług, które sš wykorzystywane przez
    podatnika do wykonywania czynnoœci, w zwišzku z którymi przysługuje
    prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynnoœci, w zwišzku
    z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowišzany
    do odrębnego okreœlenia kwot podatku naliczonego zwišzanych z czynnoœciami,
    w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty
    podatku należnego.
    2. Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całoœci lub częœci kwot,
    o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku
    należnego o takš
    częœć kwoty podatku naliczonego, którš można proporcjonalnie
    przypisać czynnoœciom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje
    prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.
    ---

    Na jakiej podstawie wykazałeś, jaką CZĘŚĆ podatku naliczonego uznajesz
    za "odliczalną"?

    pzdr, Gotfryd