  • Data: 2005-11-21 19:38:45
    Temat: Re: Progi podatkowe
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    gonia wrote:
    > jezeli juz to 2a, obowiazujacy od 1 stycznia 2003 roku
    >
    > 2a. Organ podatkowy, na wniosek podatnika, może ograniczyć pobór
    > zaliczek na podatek, jeżeli podatnik uprawdopodobni, że zaliczki
    > obliczone według zasad określonych w ustawach podatkowych byłyby
    > niewspółmiernie wysokie w stosunku do podatku należnego od dochodu
    > przewidywanego na dany rok podatkowy.
    >
    > zadzialalo byc moze, poniewaz zaliczki faktycznie bylyby
    > niewspolmiernie wysokie, byc moze dotyczylo to rowniez innych wydatkow
    > np.mieszkaniowych, w zwiazku z czym zwroty bylyby olbrzymie
> [...]

    O wydatkach innych nic nie pisałem.
    Próg przekraczałem w czerwcu, więc
    zaliczki byłyby baaardzo niewspółmierne.
    Urząd wcale nie był łaskawy, bo w roku
    składania wniosku żona nigdzie nie pracowała
    i jej brak dochodów uznano za wystarczającą
    przesłankę do wydania pozytywnej decyzji,
    ale za to w roku następnym żona miała
    status osoby współpracującej
    (podatkowo więc nadal bez dochodu),
    a urząd uznał, że wtedy mi się nie należy.
    Argumentacja była bez sensu,
    ale nie chciało mi się z tym walczyć.
    W ramach "zemsty" złożyłem pita już 02 stycznia
    z wykazanym zwrotem.