  • Data: 2004-06-22 11:26:32
    Temat: Re: Problem z Platnikiem
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Mick napisał:

    > Witam. Moje pytanko dotyczy programu Platnik. Chcialbym miec mozliwosc
    > wysylania droga elektroniczna dokumentow ZUS ZFA (Zgloszenie Platnika
    > Skladek). Niestety program odmawia takiej operacji informujac ze z tym typem
    > dokumentu musze sam osobiscie pofatygowac sie do ZUS zabierajac dodatkowo ze
    > soba dokumenty firmy.Tak sie sklada ze czasem nawet i 2 razy w miesiacu
    > zawieszam DG i ponownie ja wznawiam i za kazdym razem musialbym biegac do
    > ZUS.Chcialbym tego uniknac. Czy wie ktos moze jak zmusic Platnika zeby
    > wygenerowal dokument ZFA do samodzielnej wysylki poprzez strone WWW ??
> [...]

    Dokumet ZUS ZFA nie może być przesyłany elektronicznie.

    Ustawa mówi wprost:

    "Art. 43 [...]
    3.Płatnik składek jest zobowiązany złożyć druk - zgłoszenie płatnika
    składek, o którym mowa w ust. 1, w formie dokumentu pisemnego według
    ustalonego wzoru albo w formie wydruku z aktualnego programu
    informatycznego udostępnionego przez Zakład, we wskazanej przez Zakład
    jednostce organizacyjnej Zakładu.
    3a. Do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 3, płatnik składek jest
    zobowiązany dołączyć kopie decyzji urzędu skarbowego o nadaniu numeru
    NIP i zaświadczenia urzędu statystycznego o nadaniu aktualnego numeru
    REGON."

    Jeżeli nawet udałoby Ci się jakims cudem przesłać zgłoszenie do ZUS
    elektronicznie (ale to już chyba trzebaby hackować Płatnika), to w
    systemie sie nie zarejestruje, a poniewaz zostało złożone nieprawidłowo
    i bez wymaganych dokumentów będzie tak jakby go nie było.
    A że ZUS budzi się wolno, więc trochę potrwa zanim przyślą Ci wezwanie
    do zapłaty zaległych składek wraz z odsetkami bo z ich strony śladu po
    wyrejestrowaniach nie ma a Ty masz zaległość i stosik deklaracji do korekty.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl