  • Data: 2006-10-26 18:22:15
    Temat: Re: Premia a wypadek przy pracy.
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610262001570.2712@a64wrk...
    > A tuś mnie zaskoczyła.
    > Bo AFAIK wcale niedawno była dyskusja na grupie, przypadkiem (acz bez
    > związku) w tym samym czasie kiedy problem był omawiany w prasie - już
    > nie pamiętam czy po którymś wyroku czy skardze do TK czy czego.
    > Poszło właśnie o to, że wywodzono iż nakazuje się zaliczyć do
    > wynagrodzenia od ktorego liczy się podstawę "chorobowego" WSZYSTKIE
    > składniki płacy.
    > Również te uznaniowe.
    > Z góry zapodaję że namiarów nie mam pod ręką :( i piszę "z głowy czyli
    > z niczego" (po polsku: mogłem coś przekręcić).

    Bo właśnie w tamtej dyskusji ja pisałam o tym ;) Dałam nawet linka do
    wyjaśnień ZUSu.
    http://www.zus.pl/swiadcze/zas008.htm
    "W podstawie wymiaru nie uwzględnia się składników, które nie są
    pomniejszane za okres pobierania zasiłku. "

    A tamto orzeczenie TK dotyczyło właśnie tego, że pracodawca miał w
    regulaminie zapis o pomniejszaniu premii, za okres przebywania na
    zwolnieniu lekarskim, a ZUS nie chciał tego uwzględnić i wywalał tą
    premię. Sąd przyznał rację pracodawcy.
    Zresztą, tydzień temu w firmie była kontrola z zusu i te zapisy też
    sprawdzali ;) Jeszcze po kontroli inspektor stwierdził, że dobrze, że
    mamy taki zapis w regulaminie wynagradzania.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --