    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawo do odliczenia VAT
    Date: Wed, 08 Dec 2004 12:15:34 +0100

    Robur napisał(a):
    > Prowadzę KPiR
    > Właśnie wpłynęła do mnie faktura z sierpnia 2004 r.
    > Czy mam prawo do "normalnego" zaksięgowania jej i ujecia w ewidencji VAT w
    > miesiącu wpływu tej faktury, czy też muszę robić korektę VAT-7 za sierpień
    > 2004?
    > Art 86 ust. 11 Ustawy o VAT mówi o możliwości obniżenia kwoty podatku
    > należnego w dekl. za następny okres rozliczeniowy.
    > Co to jest "następny okres rozliczeniowy"? Czy może być to m-c wpływu
    > faktury (czyli grudzień)?, czy jest to m-c następujący po m-cu w który
    > wystawiono fakturę ( czyli wrzesień)?

    VAT co do zasady rozlicza się wg. okresu wpływu - termin "następny okres
    rozliczeniowy" dotyczy następnego po okresie w którym faktura wpłynęła.
    Jednak jeżeli data wpływu jest tak bardzo oddalona od daty wystawienia
    faktury to trzeba by móc jakos ten spóźniony wpływ udokumentować.
    Jeżeli faktura przyszła listem poleconym, zachowac kopertę. To jest
    akurat naprostszy sposób.
    Jeżeli firma prowadzi dzienik korespondencyjny, wpisac fakture do
    dziennika w dacie wpływu. Z mojego dośwaidczenia wynika że USy bardzo
    lubia takie papierowe dzienniki korespondencyjne i tratuje je powaznie.

    Jeżeli zaden z dwóch powyższych nie pasuje, trzeba by pogłówkowac.
    W ostateczności zeznania wstawcy faktury mogą nam pomóc.
    Czasami na fakturze jest miejsce na wpisanie daty otrzymania faktury,
    ewentulanie mozna datę wpsiac koło podpisu. Taka data, wpisana i na
    kopii i na oryginale, tez może służyć za dowód. No ale w tym celu trzeba
    w ogóle podpisac kopię faktury. Obecnie czesto tej kopii na oczy sie nie
    widzi. ;-(

    Każdy sposób/argument/dowód który nam przyjdzie do głowy jest dobry,
    byle tylko nie było to na zasadzie "urzędnik i tak idiota, więc sie nie
    pokapuje" bo można być potem niemile zaskocznym poziomem intelektualnym
    urzedników US ;-) nie mówiac juz o samym fakcie, że nie kazdy lubi jak
    sie go otwarcie traktuje jak głąba.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl