eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPracownik chce założyć własną firmę › Re: Pracownik chce założyć własną firmę
  • Data: 2012-03-09 23:01:24
    Temat: Re: Pracownik chce założyć własną firmę
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Piotr Fiolek wrote:
    > 1. Jeżeli jestem zatrudniony na umowę o pracę i chciałbym założyć
    > firmę, to czy jestem zobowiązanym w jakiś sposób poinformować o tym
    > mojego pracodawcę?

    To zależy jaki był Twój status u pracodawcy odnośnie zaliczek na dochodowy
    tzn co oświadczyłeś w PIT-2.
    Zależy też od tego jaki sposób opodatkowania swojej działalności wybierzesz.
    Może być tak, że nic nie musisz robić
    (nikogo o niczym powiadamiać) albo będziesz musiał zaktualizować PIT-2.
    Ale CEIDG jest ogólnodostępny i pracodawca może sobie tam i tak sprawdzić.

    > 2. Przy zakładania firmy w jakich dokumentach powinienem zaznaczyć, że
    > jestem zatrudniony na umowę o pracę? W CEIDG? A może w ZUS ZUA?

    Z tego będzie jedynie wynikał fakt wypełnienia lub nie odpowiednich kratek w
    ZUA
    (tzn zgłoszenie tylko do ubezpieczeń zdrowotnych, o ile zarabiasz jakoś po
    ludzku na etacie)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1