  • Data: 2006-11-10 13:33:47
    Temat: Re: Pomylony numer faktury
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik gfido napisał:

    > Otrzymałem przelew 1.56PLN od google 24.10, nie patrząc kto zrobił
    > przelew potraktowałem to jako odsedki, innych wpłat w tej wysokości
    > się nie spodziewałem, (czemu myślałem że odsetki pojawiają sie 24
    > nie mam pojęcia, ale nie to jest istotą sprawy)
    > 27.10 wystawiłem fakturę na usługę do innej firmy nazwijmy ją
    > Firam B. 30.10 zorientowałem się że te pieniądze to od google i
    > trzeba na to fakturę wystawić (jak to zrobić napisano już wiele w
    > internecie :) ), ale fakturę trzeba wystawić z datą przelewu czyli
    > 24.10,

    no właśnie wychodzi, że fakturę wystawia się do 7 dnia, a obowiązek
    powstaje w momencie wpływu. Przy czym nie ma obowiązku wystawiania
    faktury, w szczególności, jeżeli nie wiadomo za co to wpływ ( o czym
    Gotfryd poniżej)

    § 14. 1. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano
    część lub całość należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę,
    zadatek, ratę, fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od
    dnia, w którym otrzymano część lub całość należności od nabywcy, z
    zastrzeżeniem ust. 2.

    2. Fakturę wystawia się również nie później niż siódmego dnia od dnia, w
    którym pobrano przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi każdą kolejną
    część należności (zaliczkę, przedpłatę, zadatek lub ratę).

    art.19
    11. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część
    należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę,
    obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.