    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pomocy - "jak" mam sprzedać samochód?
    Date: Mon, 29 Jan 2007 21:57:44 +0100

    On Mon, 29 Jan 2007, CZYŚCIWO wrote:

    > W którym zdaniu napisał, że żona jest współwłaścicielem?

    Cavallino Ci już napisał.
    To jest zasada *ustawowa* która jest bezwzględna.
    Są oczywiście wyjątki:
    - samochód nabył "ze środków posiadanych odrębnie przez zawarciem
    małżeństwa i może to udokumentować"
    - samochód otrzymał w darowiźnie bez zastrzeżenia że to "na małżonków"
    lub w spadku
    - trzeba by sprawdzić co z intercyzami.

    > Skąd wiesz, że wpis jest błędny?

    Myślę że jakby zachodziła własność odrębna, to przy zapisie
    "kupiony podczas małżeństwa" (piszący był ŚWIADOM że to jest
    ważne) dopisał rownież inne ważne rzeczy :)

    > To jest ten sam przepis, który każe właścicielowi przerejestrować
    > samochód z chwila zakupu.

    Wyciągasz wnioski "od tyłu", a to jest niedopuszczalne - wynik
    wnioskowania może być zarówno prawdziwy jak i fałszywy :)
    Na podobnej zasadzie, fakt zameldowania oraz istnienie obowiązku
    meldunkowego nie powoduje, że miejsce zameldowania jest miejscem
    zamieszkania.
    POWINNO BYĆ, ale jeśli nie jest to niemeldującemu się należy się
    mandat, jednak stanu faktycznego (że miejsce zamieszkania ma
    gdzie indziej) to nie zmienia.
    IMO tu również - to że podał do rejestracji niekompletne (niemal
    na pewno, sądząc z opisu) dane, być może mogłoby być podstawą
    dochodzenia roszczeń np. przez ubezpieczyciela (jakby mogło się
    okazać, ze wskutek takiej manipulacji płaciłby niższą składkę).
    Ale jakby doszło np. do rozprawy rozwodowej, to owym dowodem
    rejestracyjnym mógłby sobie... no na pewno nie dowieść ze "samochód
    jest (wyłącznie) jego" :]
    No to i *jeśli* transakcja miała być "prawidłowa", trzeba mieć
    na względzie że współwłacicielami są oboje.

    pzdr, Gotfryd