eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPomocy! - Urząd Celny naliczył mi akcyzę za auto sprowadzone pół roku temu › Re: Pomocy! - Urząd Celnynaliczył mi akcyzę za autosprowadzone pół roku temu
    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pomocy! - Urząd Celnynaliczył mi akcyzę za autosprowadzone pół roku
    temu
    Date: Fri, 1 Apr 2005 22:53:36 +0000 (UTC)

    <s...@s...com.pl> napisal(a):
    > Mi się zdaje iż (w odróżnieniu od PCC !!) akcyza to jest od wartości
    > umowy - było ileś razy w gazetach, tylko namiarów nie mam.

    Bo też dokłądnie tak jest. A precyzyjniej akcyzę nalicza się od ceny,
    którą nabywca był zobowiązany zapłacić. Umowa stwierdza tę cenę. Jedyną
    możliwością oszacowania ceny wg stawek rynkowych jest sytuacja, w której
    nie można ustalić ceny, którą nabywca miał zapłacić. Aby tak się stało,
    umowa musiałaby być niewiarygodna. Tyle że trzeba mieć na to
    jakiekolwiek dowody. Jeśli urzędnik wydał taką decyzję tylko dlatego, że
    mu się wydawało, że to za mało za tego mesia, to jest to po prostu
    skandal.

    Niestety nie znamy bliższych szczegółów, ale chętnie przeczytam, kiedy
    będzie coś wiadomo
    --
    Samotnik