    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatki w PL - zagmatwana sprawa
    Date: Fri, 12 Oct 2012 08:26:05 -0500

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Spojrzalem do umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania z Francja:
    >

    > Artykuł 1
    >
    > Zakres podmiotowy
    >
    > Niniejsza umowa dotyczy osób, które mają miejsce zamieszkania lub
    > siedzibę w jednym lub obu Umawiających się Państwach.
    >

    > Miejsce zamieszkania w KC:
    >
    > Art. 25.
    >
    > Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba
    > ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.
    >

    > Czyli nie, w umowach o unikaniu podwojnego opodatkowania rowniez tego
    > nie ma?

    ja tez zajrzalem. nie wiem czy do najnowszej wersji, bo pierwszy link z
    google.

    Artykuł 4

    Miejsce zamieszkania dla celów podatkowych

    2.c)
    jeżeli przebywa ona zazwyczaj w obydwu Umawiających się Państwach lub
    nie przebywa zazwyczaj w żadnym z nich, wówczas będzie ona uważana za
    mającą miejsce zamieszkania w tym Umawiającym się Państwie, którego jest
    obywatelem;