  • Data: 2012-09-19 10:09:51
    Temat: Re: Podatki w PL - zagmatwana sprawa
    Od: o...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 18 września 2012 09:42:04 UTC+1 użytkownik m napisał:

    > To gdzie on jest dyrektorem, nie ma żadnego znaczenia. Osiąga dochód, a
    >
    > jednocześnie mieszka w Polsce. Więc w Polsce musi ten dochód opodatkować.

    > Nie ma. Tj możesz stale przebywać w jednym miejscu, czasowo w innym.
    >
    > Działalność co do zasady rejestruje się w tym samym miejscu w którym się
    >
    > mieszka, ale praktyka bywa inna :)

    Dzięki Panowie za dyskusję, dużo wartościowych informacji. Jeszcze tylko chciałem się
    dowiedzieć, jak US definiuje 'przebywanie w danym miejscu na stałe / tymczasowo"? Sam
    mam polski dowód tożsamości z polskim adresem zameldowania, ale większość czasu
    spędzam poza Polską, kolega odwrotnie. Jest jakiś stosunek dni w roku który definiuje
    pobyt stały i pobyt czasowy?