  • Data: 2009-02-02 09:12:34
    Temat: Re: Podatek za e-handel
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Feb 2009, MS wrote:

    > Witam
    >
    > Chcialbym sie dowiedziec o pare spraw odnosnie podatkow za e-handel. W
    > przepisach mowa jest ze jesli sprzedałem rzecz uzywana ponad 6 m-cy i jesli
    > cena towaru nie przekroczy 1000 zł to nie ma obowiazku placenia podatku
    > dochodowego i od czynn. cywilno-prawnych.
    >
    > Ale to jest nieprecyzyjne - nie definiuje czy towar nowy czy uzywany,

    Ale definiuje:
    "jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalnoœci gospodarczej"

    I dodatkowo, jest *kilka* odrębnych definicji działaności gospodarczej.
    Fakt niezgłoszenia prowadzenia DG nie oznacza nieprowadzenia DG!
    Po polsku: nie można się powoływać "bo ja nie prowadzę DG", jeśli
    się ją *faktycznie* prowadzi, czyli np. kupuje w celu zarobkowej
    odsprzedaży.
    Czym innym jest zakup *dla siebie* nowej lodówki, która okazała się
    niepotrzebna i (nawet nierozpakowana) jest odsprzedawana dalej,
    a czym innym zakup z zamiarem "ja ją sprzedam i zarobię".
    Oczywiście ów zamiar może być trudny do udowodnienia :)
    Dodatkowo ustawa o podatku dochodowym posługuje się pojęciem "ciągłosci",
    więc faktycznie jednorazowa operacja z lodówką "nie podejdzie".
    Przepis jest tu:
    +++
    6) działalnoœci gospodarczej albo pozarolniczej działalnoœci gospodarczej
    - oznacza to działalnoœć zarobkowš:

    a) wytwórczš, budowlanš, handlowš, usługowš,

    b) polegajšcš na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin
    ze złóż,

    c) polegajšcš na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartoœci
    niematerialnych i prawnych

    - prowadzonš we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób
    zorganizowany i cišgły, z której uzyskane przychody nie sš zaliczane
    do innych przychodów ze Ÿródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9,
    ---

    Zakup z "zamiarem odsprzedaży" IMHO wyczerpuje wymóg "zorganizowania",
    ale przyznać trzeba że "nieciągłe" :) sprzedanie lodówki nie powinno
    spowodować zaliczanie przychodów do DG.

    Do sprawy strat odniosłem się w poście obok :)
    (IMHO z tego powodu nie ma potrzeby ich wykazywania).

    pzdr, Gotfryd