    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od zasiedzenia
    Date: Tue, 21 Apr 2009 22:38:54 +0200

    On Tue, 21 Apr 2009, M...@g...com wrote:

    > Po dalszej analizie papierów wygląda mi na to, że US chce zastosować
    > do nas punkt 4.1.1 (zwolnienie gruntów rolnych pod warunkiem dalszego
    > użytkowania przez co najmniej 5 lat), bo w papierach z gminy teren ma
    > wpisane "Sady". Faktycznie 30 lat temu to był sad, teraz to nieużytki
    > rolne.

    Hm...
    Z tego co pamiętam (ale piszę "z głowy czyli z niczego") były wyroki
    NSA, że "podatki od nieruchomości płaci się wg klasyfikacji", czyli
    jak podatnik wbrew obowiązkowi nie dokonał przeklasyfikowania, to
    jest sam sobie winien.
    Oczywiscie jak nieprawdziwe dane spowodowały zaniżenie podatku to
    jest inna bajka, bo mamy "uszczuplenie".
    W obu przypadkach możliwy mandat za "niedopełnienie obowiązku"
    (a jest taki zapis na formularzach, że "o wszelkich zmianach należy
    powiadamiać w terminie 14 dni" czy jakoś tak).
    Napisz czy US zgodził się na "potraktowanie wstecz" przeklasyfikowanych
    gruntów, bo obawiam się że nie zechcą.
    Nieużytek będzie od dnia *urzędowego* uznania nieużytku.

    pzdr, Gotfryd