  • Data: 2003-06-23 23:11:34
    Temat: Re: Podatek od wynajmowanej kawalerki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Jun 2003, Wildcat wrote:
    [...]
    >+ > nie licząc tego że przeoczy (przy ryczałcie) konieczneg pytania
    >+ > o możliwe pułapki
    [...]
    >+ Ostatnio się tym troche interesowalem.... wyczytalem, ze jak bede placil
    >+ ryczaltem, to wtedy powinienem do przychodu doliczac rowniez czynsz i
    >+ media.... i od calosci placic 8,5% .... czy tak na pewno?

    AFAIK tak, niestety. Ponieważ jest to *twoje* mieszkanie, wszystkie
    wydatki które "na to mieszkanie" ponosi wynajmujący są twoim
    przychodem. Przy "normalnym" rozliczaniu - byłby to jednocześnie
    twój przychód i koszt, więc o wiele drobiazgów nie ma się
    "o co bić" (patrząc ze strony kontroli skarbowej).
    Ale przy ryczałcie... sądzę że pole do popisu "co by tu jeszcze
    zaliczyć do kosztów związanych z mieszkaniem" może być spore :(
    Niech no lokator *ci* mieszkanie pomaluje...

    >+ PS. Kiedy musialbym okreslic jaka forme opodatkowania wybieram?

    Ykhm... może ktoś napisze ;) (nie wiem, a chcę iść spać :))

    pozdrowienia, Gotfryd