  • Data: 2004-04-22 16:53:11
    Temat: Re: Podatek od środków trwałych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Apr 2004, dogget dogget wrote:
    >+ tzn.chodzi mi o taką rzecz -rok temu kupiłem budynek - jako srodek trwały -
    >+ prowadziłem firme handlową niecały rok czasu i teraz sprzedałem ten pawilon i
    >+ zawiesiłem działalnosc i muszę odprowadzic 19 % podatku od ceny uzyskanej za
    >+ ten pawilon - a słyszałem że w tym roku jest jakis przepis czy tez kruczek w
    >+ przepisach że od środków trwałych nie jest pobierana 19% stawka.

    Była taka "dziura w przepisie", po raz kolejny do podpisu poszedł
    tekst z "poprawionymi literówkami" :> (...za co "nie ma winnych").
    Formalnie łamiąc przepisy (podatek dochodowy nie może być
    "podwyższany" później niż 31.XI roku poprzedniego) w grudniu
    poszła do Sejmu nowelizacja.
    Wątpię żeby udało ci się dojść aż do TK z zaskarżeniem tego
    przepisu, jako iż "łamał wszelkie zasady współżycia społecznego"
    pozwalając czasami nie płacić podatku od części dochodu
    z części wartości amortyzacji :] - acz nie pamiętam czy
    dotyczyło to *zamortyzowanej* czy *niezamortyzowanej* części
    wartości ST.

    Natomiast nie wypowiadam się co do prawidłowości wyznaczenia
    wartości podatku - idę sobie a nie mam zdrowia sprawdzać jak
    jest z twoją nieruchomością. Jakby to NIE była nieruchomość
    to podatek by się należał z uwzględnieniem jaka część
    amortyzacji poszła w KUP ! znaczy: byłby *tylko* od tego
    co *zostało* zamortyzowane - ale przy nieruchomościach są
    same wyjątki, to może kto inny...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)