    From: "adas" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od sprzedaży ziemi rolnej
    Date: Thu, 23 Mar 2006 11:02:06 +0100

    Użytkownik "Q" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dvrrgh$2oad$1@news2.ipartners.pl...

    > Umowa kupna u notariusza.
    >
    > Pozdrawiam
    Spotkałem podobną sytuację ale wiąże się z umową darowizny (Ustawa z
    28.07.1983 art 4 ust.1 pkt1) gdzie podatku nie pobrano a przy sprzedaży
    darowizna jest zwolniona.

    W twoim przypadku (nie znam szczegółów aktu n.) zapoznałbym się wypowiedzią
    archiwum - wpisz grunty rolne
    http://www.izba-skarbowa.waw.pl/Index.htm

    Odpowiedz

    "W oparciu o art. 21 ust. 1 pkt. 28 ustawy z dn.26.07.1991r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. Nr 14 z 2000r. poz. 176 z późn. zm.),
    że wolny od podatku jest przychód uzyskany z tytułu sprzedaży części
    nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie
    dotyczy przychodu uzyskanego ze sprzedaży gruntów, które w związku z tą
    sprzedażą utraciły charakter rolny lub leśny.
    Podstawowym warunkiem do zwolnienia przychodu w oparciu o art. 21 ust. 1
    pkt. 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest ustalenie czy
    nie nastąpiły faktyczne okoliczności zmiany przeznaczenia i wyłączenie
    nieruchomości z produkcji rolnej tj. czy sprzedana nieruchomość jest
    faktycznie użytkowana rolniczo.
    Z aktu notarialnego wynika, że zgodnie z Miejscowym Planem Ogólnego
    Zagospodarowania Przestrzennego m. st. Warszawy, sprzedana przez Panów
    nieruchomość znajduje się w strefie możliwości urbanizacyjnych oraz, że
    kupująca, nabyła powyższą nieruchomość na cele prowadzonej przez siebie
    działalności gospodarczej, nie będzie więc użytkowana rolniczo.
    W myśl wyżej cytowanego art. 21 ust.1 pkt. 28 istotą sprawy nie jest to jaki
    był status gruntu w momencie sprzedaży, lecz jaki będzie po sprzedaży -
    utraci lub nie charakter rolny. Z aktu notarialnego sprzedaży wynika, że
    nieruchomość utraci charakter rolny, zatem zgodnie treścią art. 10 ust. 1
    pkt. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychód uzyskany z
    jej sprzedaży opodatkowany jest zryczałtowanym podatkiem dochodowym w stawce
    10%."