    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od sprzedaży mieszkania(podarowanego)
    Date: Tue, 10 Nov 2009 12:47:53 -0600

    Rylen wrote:

    > Czyli wezmę "w praktyce" 20.000zł. Od 90.000zł, zapłacę 22% podatku
    > czyli 19.800zł
    > więc zostanie mi 200zł "fizycznie" za sprzedane mieszkanie.
    > Wprost niesamowite !

    tak samo jak cena mieszkania do remontu. Wiadomo, że cena mieszkania do
    remontu jest nizsza niz mieszkania odpicowanego.
    US moze sie przyczepic, ale zwykle jak sie mu przedstawi dokumenty
    pokazujace stan mieszkania i uzasadni, ze cena sprzedazy byla ceną
    rynkową, a nie zaniżoną bo mieszkanie było w stanie "wskazującym" to US
    sie przestaje czepiac i uznaje (albo i nie) cene z umowy.

    musialbys znac praktyke twojego US czy uznaja mieszkanie z lokatorami za
    mniej cenne niz bez czy nie. Najlepiej wiedząc jak US potraktował inny
    przypadek. Szukaj dojścia do US czy mieli takie przypadki.
    Może rzeczoznawca z okolicy wie jak wyceniają takie mieszkania w praktyce.

    Procedura wygląda tak, ze jak nie zgadzasz sie z wyceną zaproponowaną
    przez US do celów podatkowych to US powołuje biegłego do wyceny
    mieszkania. Jeśli jego wycena będzie odbiegać wiecej niż 1/3 od umowy ze
    sprzedazy to ty zapłacisz koszta biegłego. Jeśli mniej to US.
    I teraz pytanie jak wyceni mieszkanie rzeczoznawca i co na to US.
    Bez praktyki nic sie tu nie da wiecej powiedziec.