    From: "Tomasz Kowalski" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od spadku
    Date: Fri, 30 May 2003 10:09:41 +0200

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ZeBBa.37748$Cx4.368962@news.chello.at...

    > Użytkownik "Tomasz Kowalski" <k...@o...pl> napisał
    >
    > podlega jeszcze w takim razie karze grzywny, obowiązek meldunkowy

    OK

    > a dodatkowo od marca 2001 jest zatrudniony zagranica.
    > |

    > tzn. nie mieszka...
    Wydaje mi sie, ze bardzo szybko wyciagasz wnioski. Jezeli praca mojego brata
    polega np. na odwiedzaniu roznych kontrahentow w Europie (mniej wiecej co 2,
    3 dni znajduje sie w innym miescie), po czym przyjezdza na tydzien lub
    wiecej do Polski. W takim razie wg Ciebie gdzie on mieszka ?

    > zgadza się
    OK

    > nie ma to znaczenia
    Dlaczego ?

    > Dodatkowo brat, pracuje na podstawie kontraktu terminowego
    > |

    > znaczy się teraz nie mieszka
    Czy wyjedzajac np. podczas trwania ulgi na 3 tygodniowe wakacje (lub jesli
    Cie stac i masz taka mozliwosc 3 miesieczne) to jeszcze mieszkasz tam gdzie
    mieszkales i ulga Ci przysluguje czy nie ?
    Nie bardzo rozumiem tok Twojego rozumowania. Jaka jest podstawa takiego
    twierdzenia.

    > nie, trzeba płacić, ustawodawca tworząc ten zapis miał raczej na myśli
    pomoc ludziom w
    > trudnej sytuacji materialnej, a twój brat może jeszcze zostać ukarany za
    to że działał
    > w celu "obejścia" przepisów podatkowych - zgodnie z Ordynacją podatkową

    Tutaj tez bardzo szybko wyciagasz wnioski. Moj brat nie korzystal z z ulgi w
    celu jak to ujales "obejscia" przepisow podatkowych. Spadek przyjal, ale
    sytuacja (m.in. materialna) w pozniejszym czasie zmusila go poszukania pracy
    poza granicami Polski. Oczywiscie moglby poprostu skorzystac z zasilku...

    > hmm, miejsce w którym się mieszka?

    A wiec, skoro moj brat stoi na stanowisku, ze tam mieszka to ulga jednak mu
    przysluguje ?