  • Data: 2007-12-21 18:55:30
    Temat: Re: Podatek od darowizny pieniężnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Dec 2007, 'Tom N' wrote:

    > Czyżby -- z tego co czytam to nagle zaczęła ich darowizna od rodziców
    > interesować.
    >
    > Tak więc pytanie dalej aktualne.

    Sprawa była wielokroć wałkowana na grupie - ustawodawca obszedł
    zasadę "przedawniania się wszystkiego" w ten sposób, że przesunął
    datę powstania obowiązku podatkowego na dzień złożenia oświadczenia
    o darowiźnie:

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html

    Art. 6
    1. Obowišzek podatkowy powstaje:
    [...]
    4. Jeżeli nabycie niezgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie
    pismem, obowišzek podatkowy powstaje z chwilš sporzšdzenia pisma;
    jeżeli pismem takim jest orzeczenie sšdu, obowišzek podatkowy powstaje
    z chwilš uprawomocnienia się orzeczenia.
    W przypadku gdy nabycie nie zostało zgłoszone do opodatkowania,
    obowišzek podatkowy powstaje z chwilš powołania się przez podatnika
    przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej na fakt nabycia.

    pzdr, Gotfryd