  • Data: 2007-12-22 15:20:11
    Temat: Re: Podatek od darowizny pieniężnej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    'Tom N' wrote:

    > Właśnie to próbowałem witkowi przekazać pytając:
    > Kiedy powstał(_powstanie_) obowiązek podatkowy :)

    Wróć. To są dwie sprawy.
    Oni kontrolują zeznanie podatkowe za 2001 roku, a nie darowiznę od rodziców.
    Gdyby to było zeznanie za 2000, to należało by im odpowiedzieć "za późno".

    I teraz, jak się im o darowiźnie nie powie, to wyjdzie że ma się
    nieujawniony dochód i US naliczy 75% podatku od nieujawnionego dochodu.
    Jak się im o darowiźnie powie, to wówczas US uzna rozliczenie roczne
    2001 wypełnione prawidłowo (wszystkie dochody podatnika zostały
    ujawnione) a zacznie się sprawa o podatek od własnie ujawnionej darowizny.
    I teraz na ściągnięcie podatku (wydanie decyzji dkładniej) od darowizny
    mają 5 lat od daty powołania się przed US.
    Czy teraz jasne?