  • Data: 2003-12-20 13:41:46
    Temat: Re: Podatek od darmowego oprogramowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Dec 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik ania napisał:
    [...]
    >+ Nie ma w Polsce czegos takiego jak podatk od darmowego oprogramowania.
    >+ Jeden (słownie jeden) US sie kiedys czepił ale sprawa nie wyszła poza
    >+ Izbe Skarbową i upadła.

    AFAIK właśnie nie: IS poparła US.
    Dopiero NSA im wytłumaczył że się wygłupiają :>
    [...]
    >+ Pamietaj jednak że jeżeli nie jest to oprogramownia darmowe lub wolne a
    >+ jedynie właściciel/twórca nieodpłatnie Ci je udostepnił (każdy inny
    >+ musiałby zapłacić za nie) to wtedy jest to po prostu nieodpłatne
    >+ świadcznie będące przychodem i podlegające opodatkowaniu.

    To jest rzecz która mnie np. kilka razy ciekawiła: a to pojawiały
    się informacje że ulubiony monopolista :) (M$) sprzedaje "dużym"
    pakiety Office za wartość (w przeliczeniu na sztukę) 10% ceny
    rynkowej, a to że tenże zawarł z KK umowę (o ile pamiętam nie
    wykluczała odsprzedaży) na podobną wartość - i ciekaw jestem
    czy jakbym "mojego" Office wycenił np. na 200 zł to czy US by
    się w świetle ww. faktów czepiał czy nie :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)