eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek dochodowy - zakup aut z USA i sprzedaż jednego z nich - osoba fiz. z działalnością › Re: Podatek dochodowy - zakup aut z USA i sprzedaż jednego z nich - osoba fiz. z działalnością
  • Data: 2007-08-28 18:37:04
    Temat: Re: Podatek dochodowy - zakup aut z USA i sprzedaż jednego z nich - osoba fiz. z działalnością
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28-08-2007 o 19:52:16 cinek <c...@W...com> napisał(a):

    > I tu moje pytanie - czy rzeczywiście podatek dochodowy od tego jednego
    > samochodu płacę w trybie rocznym, czy też jako osoba fizyczna prowadząca
    > działalność gospodarczą powinienem odprowadzić podatek dochodowy w
    > następnym miesiącu po sprzedaży, mimo że kupowałem samochody jako osoba
    > prywatna?

    W updof masz źródła przychodów. Sprzedaż rzeczy jest osobnym źródłem
    niż DG.
    Natomiast zakup trzech samochodów i zaraz potem sprzedaż jednego z nich
    śmierdzą na milę DG. Pół biedy że masz zarejestrowaną tą DG,
    ale nawet jeśli zapłacisz w trybie rocznym podatek, to jeśli US się uprze,
    to stwierdzą że w KPiR nie masz wpisanego zakupu towarów handlowych,
    oraz sprzedaży tych towarów, a co za tym idzie księga jest nierzetelna
    - i tego bym się bardziej bał niż niewpłaconego podatku.
    To dałoby im podstawy do sprawy karnej skarbowej i szacowania dochodu.
    To oczywiście czarny scenariusz, ale skoro już się do Ciebie przytaszczyli,
    to możliwe że tak właśnie kombinują.

    Więc musisz udowodnić że to był zakup na cele prywatne, a sprzedaż wyszła
    tylko dlatego,
    że auto było zepsute i nie opłacało się naprawiać. Ale znowu - jak
    udowodnić że zakup
    3 auto za oceanem jest zakupem czysto prywatnym..