    From: zymen <z...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek belki - lokaty
    Date: Thu, 19 Mar 2009 10:45:30 +0100

    melon pisze:
    > Witam,
    > natrafiłem na stronkę http://lepszalokata.pl/ która to niby pozwala na
    > obniżenie podatku Belki poprzez odpowiednie rozłożenie wolnych środków na
    > kilka małych lokat. To niby pozwala na zmniejszenie podatku Belki.
    >
    > Jak to działa o ile w ogóle działa?

    Witam,

    ponieważ jestem autorem w/w strony pozwolę sobie na wyjaśnienie:

    podatek Belki dla zarobionych odsetek jest liczony w następujący sposób:

    1. Zaokrąglana jest podstawa opodatkowania (czyli zarobione odsetki).
    2. Od zaokrąglonej kwoty liczony jest podatek, czyli zaokrąglona kwota *
    0.19
    3. Podatek się zaokrągla
    4. To co wyszło, się płaci.

    Jeśli zarobiłeś odsetek 2.49 to zaokrąglasz podstawę do 2 zł, podatek z
    tego powinien być 0.19 * 2 = 0.38, ale po zaokrągleniu wychodzi 0, czyli
    podatku nie płacisz. Podatek Belki = 0%.

    Jeśli zarobiłeś odsetek 2.50 to zaokrąglasz podstawę do 3 zł, podatek z
    tego powinien być 0.19 * 3 = 0.57, ale po zaokrągleniu wychodzi 1, czyli
    podatek wynosi 1 zł. Podatek Belki = 40%.

    Aplikacja pozwala dla odpowiednich parametrów lokaty oraz posiadanego
    kapitału wyliczyć, jak najrozsądniej rozdzielić swoje pieniądze, żeby
    zarobić najwięcej, płacąc np. tylko 13.35% podatku Belki, mimo, że
    inwestuje się 10tys zł.

    Najlepsze, że czasem da się wpłacić na kilka lokat sumarycznie mniej
    gotówki i zyskać więcej tylko i wyłącznie odpowiednio rozdzielając
    pieniądze, niż w przypadku umieszczenia całości gotówki na jednej lokacie.

    Ps. Jakby były jakieś uwagi/sugestie do kalkulatora, to bardzo chętnie
    wysłucham :-)

    pozdrawiam,