eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPobieranie opłaty za udostępnianie treści w internecie - z całego świata - jak dokumentować? › Re: Pobieranie opłaty za udostępnianie treści w internecie - z całego świata - jak dokumentować?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pobieranie opłaty za udostępnianie treści w internecie - z całego
    świata - jak dokumentować?
    Date: Mon, 12 Nov 2007 19:05:00 +0100

    On Mon, 12 Nov 2007, Boa wrote:

    > Z pewnych względów, konta moneybookers i paypal to moje konta prywatne, z
    > których będę przelewał otrzymane pieniądze na konto firmowe (tzn. nie mam
    > możliwości utworzenia kont paypal/mb bezpośrednio na firmę).

    Dla jasności: nie odnoszę się do reszty.
    Do tego co napisałeś wyżej sprawa jest prosta: owe konta, ktore nazywasz
    "prywatymi" jak najbardziej będą "firmowe", czy jak chce ustawa:
    "związane z prowadzeniem DG".
    To, że masz zamiar łamać regulamin banku, to zupełnie inna broszka:
    moim zdaniem skutek będzie taki, że jak bank będzie chciał, to ni
    z tego ni z owego wypowie umowę, zablokuje konto i spyta dokąd przelać
    pozostałe środki :)
    A co do "podatkowości", to konto "związane z prowadzeniem DG" podlega
    opodatkowaniu od *DG* (i np. odsetki trzeba wykazać w KPiR).

    Jeszcze raz, inaczej i powoli:
    - "firmowe" jest jak najbardziej "prywatne", państwowych to jest parę
    przedsiębiorstw na krzyż, cała reszta jest prywatna
    - jak *umowa* będzie na wykorzystywanie *osobiste*, zaś faktycznie
    będzie to wykorzystanie *gospodarcze*, to kontrahent (bank :))
    ma w garści powód do zaszkodzenia, jak cokolwiek mu się nie
    spodoba (dajmy na to po kontroli przez Nadzór Bankowy ktoś
    zechce się wykazać :>)
    - to że łamie się umowę nie upoważnia do nieprawidłowego rozliczania
    podatków, więc *podatkowo* bedzi to jak najbardziej konto "firmowe"

    Na deser: nie wiem z czego ma wynikać niemożliwość wykorzystania
    konta "dla DG" do paypala, no ale nie znam się to nie wiem :)

    > Czyli w praktyce bedzie wyglądać to tak: użytkownik z dowolnego kraju na
    > świecie robi przelew (kilka euro na miesiąc) na moje konto paypal/mb, ja z
    > paypal/mb robię przelew na swoje konto prywatne i z niego przelewam na konto
    > firmowe.

    IMVHO - opisałeś dwa konta prywatne, jedno z umową dla użytku osobistego,
    jedno dla celów gospodarczych.
    Opisujesz zamiar wykorzystywania *obu* dla celów gospodarczych.
    Nie wiem, czy oprócz obowiązku zgłoszenia obu do US i ZUS (oraz
    rozliczania WSZELKICH przychodów ubocznych również jako DG, w tym
    odsetek) "na dziś" powoduje to inne komplikacje.

    > Jak to udokumentować? Z tego co sam się dowiedziałem, jeżeli nie chcę
    > wyciągać od użytkowników pełnych danych osobowych, to jedyną możliwością
    > dokumentowania tego typu wpływów jest kupno kasy fiskalnej i wystawiania do
    > każdego przychodu paragonu. Prawda li to?

    Proponuję wzięcie:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100
    ...i przeszukanie na hasło paypal, bo AFAIR dyskusje na ten temat
    były, ze wskazaniem że przychód jest *OD PAYPALA*, a nie od
    użytkowników.
    Ale to trzeba by zweryfikować :)

    pzdr, Gotfryd