eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPłatnik nowy - pracownik po ZWUA w rejestrze ubezp. status: ZGŁOSZONY › Re: Płatnik nowy - pracownik po ZWUA w rejestrze ubezp. status: ZGŁOSZONY
  • Data: 2003-12-12 18:23:42
    Temat: Re: Płatnik nowy - pracownik po ZWUA w rejestrze ubezp. status: ZGŁOSZONY
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "D.A." <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:brc1vs$6mj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam!

    Takoż.

    Przypomina mi się książka Janusza A. Zajdla pod tytułem "Limes Inferior" -
    polecam :)
    Dano nam program, którego musimy używać, ale którego wszystkie własności dopiero
    odkrywmy, by mieć z niego jakikolwiek pożytek.

    > Zaobserwowalem takie cos:
    > Pracownik po wyrejestrowaniu (ZWUA) w rejestrze ubezpieczonych dalej ma
    > status ZGŁOSZONY.
    >
    > Wszystko dzieje sie w tym samym platniku (firmie).
    > Wszystkie dokumenty pracownika (ZUA, deklaracje, ZWUA) sa zweryfikowane,
    > wyslane, potwierdzone.
    >
    > Mial ktos takie cos?
    > Gdzie popelnilem blad? Pomijajac kwestie uzywania Platnika :)))
    > Platnik nowy+poprawka.

    Ten typ tak ma.
    Jak pracownika dało się wyrejestrować, to wcześniej musiał być zarejestrowany
    :) - logika prokomu.

    Kartoteka ubezpieczonych jest zbiorem ( bazą ) pomocniczym przy wypełnianiu
    dokumentów i niczym więcej. Nie przechowuje ona historii ubezpieczenia osoby a
    jedynie historię "danych osobowych" osoby.
    Osobę, która została wyrejestrowana, możesz "zniknąć" jedynie po archiwizacji i
    usunięciu dokumentów, na której ona występuje.

    z helpa płatnika:
    "Program Płatnik utrzymuje dane ubezpieczonych w Rejestrze ubezpieczonych.
    Rejestr ubezpieczonych jest to miejsce w programie, gdzie dane wszystkich osób
    ubezpieczonych zebrane są w postaci listy, przy czym dane każdego ubezpieczonego
    zgromadzone są w kartotece. Kartoteka wspomaga obsługę ubezpieczonych,
    szczególnie w zakresie przeglądania danych oraz tworzenia dokumentów
    zgłoszeniowych. Poza tym w kartotece przechowywany jest zbiór historycznych
    danych identyfikacyjnych ubezpieczonego."

    Kolejna wersja płatnika nadal jest tylko edytorem tekstu, z wmontowanym prostym
    arkuszem kalkulacyjnym, a nie żadną apikacją bazodanową.

    > Pozdrawiam, z ciekawoscia wyczekujac odpowiedzi.

    Ja mam tak samo :(
    Po zasilaniu inicjalnym wszystkich dotychczasowych dokumentów z poprzednich
    wersji, w rejestrze ubezpieczonych jest dużo więcej "martwych dusz" niż
    faktycznie ubezpieczonych.
    Z tego co zaobserwowałem, to status "zgłoszony" już dalej się nie zmienia na
    inny.

    pozdrawiam
    Ryszard

    PS Jako ciekawostkę podam, że płatnik wydrukował mi RMUA tylko dla przypadkowych
    ( ok 50% ) ubezpieczonych w kolejności nie alfabetycznej. Pozostałych, po ręcznym
    wybraniu, pozwolił jednak dodrukować. :)