  • Data: 2007-03-12 21:50:50
    Temat: Re: Pit36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Mar 2007, adax wrote:

    > Podłšcze się.
    > Czy to znaczy, ze jezeli rozliczam sie z zonš, a zona zarobila np. tylko
    > 2500 PLN/2006r, to jej dochodu nie uwzgledniam?

    ...rzuć okiem na mój post :) a później na art.27.1 ustawy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...to jest tablka, i tam nie ma definicji czegoś takiego jak "kwota
    wolna".
    Pojęcie "kwoty wolnej" jest uproszczeniem - kwoty która BYŁABY granicą do
    niepłacenia podatku jakby...(tu lista zastrzeżeń) :)
    Liczy się "normalnie" (sumując), dopiero *później* (po wyliczeniu
    podatku) określa się kwotę podatku którego się nie płaci.
    JAKBY podatnik był sam :) i później nie miałBY odliczeń :) to wyszłaBY
    granica na podanym poziomie.
    W Twoim przypadku wyjdzie mniej więcej tyle "średnio na głowę", więc
    *o ile* zarobiłeś sam *więcej* niż to co będzie brakowało do obu kwot
    (Twojej i żony) ORAZ starczy na pokrycie odliczeń (m.in. składki
    zdrowotnej) ORAZ nie przekroczycię łącznie podwójnego progu skali
    30% (czyli zarobicie *mniej* niż próg), to WTEDY wyjdzie owa "2x kwota
    wolna" (nieistniejąca w przepisach).
    Jak widać - za dużo założeń trzeba przyjąć :)
    Popieram wszystkich krytkujących używanie pojęcia "kwoty wolnej" :)

    pzdr, Gotfryd